Parfüm érzékelése

Share

Parfümöt azért használunk, hogy örömöt szerezzünk, kiválasztása pedig jó mulatság és élvezet. Érdemes azonban észben tartani, hogy az illat a környezetünk felé nem-verbális úton közvetített információ is egyben. Akár akarjuk, akár nem, az illatunk olyan üzenet, amelyet mások ösztönösen dekódolnak. Fontos azt is tudnunk, hogy nem létezik olyan univerzális illat, amely minden alkalomra megfelelő lenne. Pontosan ezért olyan lényeges kérdés a parfüm kiválasztása.

>A parfümöket illat összetételük alapján különböző csoportokba sorolhatjuk. Íme, a klasszikus csoportosítás:

  • Virágos :                           
  • Szuper-nőies
  • többek között jázmin, rózsa, orgona, nárcisz, jácint, frézia, narancsvirág, tubarózsa – ilyen például az DKNY Be Delicious,Gucci Flora,Carolina Herrera: Good Girl, Trusardy Donna White
  • Citrusos:

  • örömteli és erőteljes

  • többek között citrom, narancs, grapefruit, lime, mandarin – ilyen példáu
  • Dolce Gabanna:Light Blue
  • Cacharel:Amor Amor
  • Chypre:                                                                            Prouve Női parfüm 23 Dior Midnight Poison
  • Érzéki és csábító
  • cseresznyevirág, frangipani,pézsma,vanília,pacsuli,ambroxan,
  • Chanel: Coco Madmoiselle

  • Orientális:
  • Erős és Vad:
  • vagyis keleti, fűszeres illatok: többek között kakukkfű, sáfrány, vanília, bors – ilyen például a
  • Yves Saint Laurent: Black Opium, Lancome: La Vie Est Belle

    Paco Rabanne: 1 Million                         

  • Gyümölcsös:
  • Édes és örömteli
  • többek között banán, fekete ribizli, kivi, mangó, alma – ilyen például a
  • DKNY Be Delicious
  • Cacharel:Amor Amor
  • Lacoste Essential
  • Fás illat
  • Kifinomult és Klasszikus:
  • többek között szantálfa,bergamott, akác, narancsfa – ilyen például:Yves Saint Laurent: Black Opium,                                   

                                    

  • Hugo Boss Energise
  • Paco Rabanne Invictus